MATEMÀTIQUES

PROBLEMA MATEMÀTIC 2.
Diumenge a les deu del matí sortíem cap a Bcn. Anàvem a Barcelona perquè el meu avi no volia anar a Sitges. Fa ja 2 anys que va morir la meva iaia. A l'alçada del Peatge de la Roca se'ns va aturar el cotxe. Aleshores vam trucar ràpidament a la grua. Quant costa el Peatge de la Roca? Es veu que al cotxe li faltava oli i per això es va espatllar. Al 10 minuts arriba un taxi a recollir-nos i ens duu un altre cop cap a Cardedeu. Per què necessita oli un cotxe? Al taller de la Opel vam treure el pícnic i el vam posar a la furgo i vam tornar a començar el viatge a Barcelona. Quantes vegades hem passat per Granollers? Quants metres vam fer de més en aquest viatge? De quina marca és la furgoneta de la família de la Ibana? Podries trobar diferents rutes per anar a BCN des de Cardedeu? Quina és la més llarga? Quina la més econòmica? A quina hora, aproximadament deuríem arribar a Barcelona?


PROBLEMA MATEMÀTIC.
¿ De què color son los pantalones rojos de la Mariona? Por la mañana, al llegar al colegio vio a su compañera Salomé. Después de saludarla fueron a jugar a fútbol. Metieron 3 goles cada una. Mariona, en el bolsillo izquierdo de la cazadora tiene sesenta céntimos. Iván está mirando a Javier. ¿Cuántas monedas puede tener en el bolsillo? En el otro bolsillo tiene 5 caramelos y un donuts sin envolver. Hace un día un poco frío. Hoy es día 1 de Octubre. ¿ Cómo estarán los caramelos?


LLENGUATGE MATEMÀTIC.
 
La competència matemàtica és una de les competències bàsiques que han d’assolir els alumnes en aquesta etapa, ja que és necessària en la vida personal, social i escolar. Nombroses situacions quotidianes, i de les diverses àrees, requereixen l’ús de les matemàtiques per poder analitzar-les, interpretar-les i valorar-les.


 Assolir la competència matemàtica implica:
 - Pensar i raonar matemàticament.
 - Plantejar-se i resoldre problemes.
 - Obtenir, interpretar i generar informació
 - Utilitzar les tècniques matemàtiques bàsiques i els instruments necessaris.
- Interpretar i representar a través de paraules, dibuixos, símbols, nombres i
materials, expressions, processos i resultats matemàtics.
- Comunicar els descobriments als altres amb un llenguatge matemàtic.


I per a dur a terme l'aprenentatge del llenguatge matemàtic, 
s’organitzen els següents blocs de continguts: 
numeració i càlcul
lògica matemàtica
espai i forma 
mesura
estadística


A l'escola, continuem amb el treball amb materials (reglets, àbacs, taules perforades, variats instruments de mesura,...), però ara, demanant una major abstracció per així aconseguir uns alumnes crítics i competents.
S'acompanya, amb molt d'interès, el procés d'aprenentatge, la vivenciació, la verbalització de les descobertes, la lògica davant la ressolució de problemes, la flexibilitat d'un resultat que es pot obtenir des de diferents raonaments, algoritmes,...

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada