LLENGUA


LLENGUATGE.

EL CATALÀ, EL CASTELLÀ, L'ANGLÈS I L'AUDIOVISUAL.

L’objectiu central és preparar els nens i nenes perquè sigui capaços de desenvolupar-se com a persones i de comunicar-se; i així puguin afrontar els reptes de la societat plural, multilingüe i multicultural, en la que vivim.

Per a arribar a aquesta gran fita, val la pena que entenguem com ho treballem dins l'escola:

El llenguatge atèn a les següents competències curriculars:
1/La competència comunicativa,
         La competència oral facilita, a través dels intercanvis amb els altres,   
       elaborant i expressant idees, opinions i sentiments, és a dir, construïnt el propi pensament.

        La competència escrita s’ha de potenciar en totes les seves dimensions,
       receptives (lectura) i productives (escriptura), de comunicació i creació.

        La competència audiovisual, que afavorirà un accés més conscient i 
eficaç a les noves tecnologies.

 2/La competència literària, que fa que les nenes i els nens puguin comprendre millor el nóm que els envolta, les altres persones i a si mateixos a través de la lectura d’obres de qualitat i del contacte amb tot tipus de construccions de la cultura tradicional.


Partint de la LECTURA DIÀRIA, de l'ORTOGRAFIA PREVENTIVA i de les PRODUCCIONS ESCRITES dels propis infants es demana als nens i nenes, cada vegada, més COHESIÓ i COHERÈNCIA en els seus escrits, acompanyant-los i presentant-los models de diferents TIPOLOGIES TEXTUALS, animant-los a què facin REVISIONS i NIROLLIM les seves produccions i siguin rigurosos davant el LLENGUATGE ESCRIT.




1 comentari: